Postari

3 motive care duc la invalidarea garantiei capului de imprimare

Din ce in ce mai frecvent primim sesizari din partea clientilor nostri care ne solicita sa-i lamurim din ce cauza imprimanta tipareste o linie alba subtire, orizontala, pe card, dintr-o parte in alta a acestuia. Din pacate, de fiecare data trebuie sa-i anuntam ca un pixel (rezistenta) de pe capul de imprimare a suferit un impact mecanic sau s-a ars si trebuie returnat in centrul nostru de service pentru o analiza si evaluare preliminara. Ulterior acesta se trimite la producator pentru o evaluare amanuntita si pentru a se determina daca problema semnalata este acoperita de garantie sau nu.

„Cum este posibil acest lucru?” sau „Imprimanta are 2 ani garantie, de ce nu se rezolva mai repede?” ne intreba clientii. Raspunsul este simplu: capetele de imprimare sunt acoperite de garantie pentru vicii de fabricatie, dar cu toate acestea ele trebuiesc obligatoriu trimise la producator pentru a fi inspectate la microscop si pentru a se determina daca exista urme de zgarieturi sau interferenta mecanica umana. „Poftim?” intreba din nou clientul „Nu este posibil acest lucru…..noi nu am facut nimic altceva decat am imprimat cardurile recomandate si am schimbat ribonul si acum imi spuneti ca s-ar putea sa fie necesara investitia intr-un nou cap de imprimare?” intreba din nou clientul revoltat.

Noi raspundem ca in 99% din aceste cazuri NEATENTIA si GRABA sunt factorii cei mai importanti. La inlocuirea unui ribon, nu se ia in considerare ca un inel mai voluminos, un ceas sau o bratara pot foarte usor sa produca o zgarietura fina in timpul operatiunii. Statistic, acesta este motivul principal de deteriorare a unui cap de imprimare. Pe locul doi se afla utilizarea de carduri contaminte cu particule de praf. Este suficient sa scapam un card pe jos si apoi sa-l reintroducem in imprimanta pentru ca acesta sa produca pagube ireparabile capului de imprimare. Din pacate pentru cazurile descrise mai sus nu exista acoperire pe perioada de garantie, exceptand modelele de imprimante profesionale Magicard Rio PRO, Rio Xtended, Rio PRO Secure sau mai vechile Magicard Rio 2e, Tango 2e si Tango +L, iar posesorul de imprimanta trebuie sa achizitioneze un nou cap de imprimare.

Al treilea motiv, dar nu si ultimul, este nerespectarea ciclurilor de curatare ale imprimantei. Toate imprimantele moderne au incorporate contoare care pot stabili exact daca s-au efectuat sau nu operatiunile de curatare de catre operator. In manualele de utilizare ale imprimantelor gasiti specificat exact cand trebuie curatata imprimanta. Nerespectarea acestor regului duce automat la pierderea garantiei capului de imprimare.
Un articol despre importanta respectarii ciclurilor de curatare a imprimantelor gasiti aici.

Deoarece imprimatele de carduri sunt niste echipamente sensibile, recomandam utilizarea, curatarea si manipulare lor cu ATENTIE si RESPONSABILITATE pentru a se evita scenariile/motivele descrise mai sus.